Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.02.2013 16:38 - "Да усъвършенстваме мисълта си - ето основата на морала"
Автор: cefules Категория: Изкуство   
Прочетен: 1965 Коментари: 1 Гласове:
24


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
"Величието на човека е в мисълта.
Човек е само тръстика, най-крехкото нещо в природата, но той е мислеща тръстика. Не е нужно цялата вселена да се въоръжи, за да го смаже: лек полъх, капка вода са достатъчни за да го убият. Но дори когато природата го смазва, човек пак ще надвишава онова, което го убива, защото той съзнава, че умира и че вселенета е по-силна от него, докато самата тя няма никаква представа за това.
И така цялото ни достойнство се свежда до мисълта ни. Само чрез нея можем да се възвисим, а не чрез пространството и времето, в които се загубваме. Да усъвършенстваме мисълта си - ето основата на морала.  

Мислеща тръстика. - Не в пространството трябва датърся достойнството си, а в добре организираната си мисъл. Колкото и земи да владеея, няма да стана по-богат: чрез простраството природата ме обхваща и поглъща като точка, докато чрез мисълта си аз обхващам вселената."


"Мисли" Блез Паскал


Винаги съм обичал Блез Паскал. Винаги!
Днес, не го цитирам случайно. 

"Да усъвършенстване мисълта си - ето основата на морала." - ако има политик, който ще подкрепя с двете си ръце, със сърцето си, с целия си ум, с всяка капка кръв, то това е този политик, който с действията си покаже, че не е чужд на тази мисъл и политиката му я прави популярна за народа. 

А не тези, през чиито управления неграмотността е растяла. Образователният ценз е спадал. Процентът на нечетящите книги сред българите е ставал по-висок. Десетки библиотеки са били затваряни. А аз съм бил принуден да слушам разни индивиди, които с назидателен тон са ми опявали: "Няма нищо тревожно в това. Ученето не е направило никого щастлив. Що толкова пишеш, а не се занимаваш с нещо по-полезно или по-интересно."






Гласувай:
24



1. tutankhamon661 - cefules
27.02.2013 21:26

Интересни мисли.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: cefules
Категория: Изкуство
Прочетен: 494337
Постинги: 234
Коментари: 596
Гласове: 7862
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930